دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 06 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

مهندس صفا صبوری معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به هزینه ۲۰۰ میلیاردی پروژه پل گیشا گفت: فاز صفر پروژه ۳۱ شهریور تحویل شده و شهروندان در حال استفاده از سطح صفر هستند و زیر گذر شرقی غربی که جایگزین پل خواهدشد، تا پایان سال به بهره برداری می رسد.  

آذر رجبی : پل فلزی کوی نصر با برخورداری از ۲ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، عملاً نقش یک گلوگاه ترافیکی را در مسیر بزرگراه جلال آل احمد ایفا می کرد لذا مهندسین و کارشناسان حوزه فنی عمرانی شهرداری تهران را بر آن داشت تا چاره‌ای برای این گره ترافیکی بیندیشند. از این رو با توجه به اینکه ترافیک ناشی از عدم تعادل خطوط ترافیکی پل کوی نصر نسبت به بزرگراه جلال آل احمد، به گونه‌ای بود که علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت، کارکرد تقاطعهای موجود در بزرگراه شهید گمنام را نیز به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد تحت الشعاع قرار می داد، تصمیم بر آن شد که این پل فلزی مشهور به پل گیشا جمع آوری شود.

پروژه جدیدپل گیشا سال آینده به بهره برداری می رسد |  ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه پل گیشا شده است | پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه مهم پایتخت!

همچنین قرار شد که طبق طراحی های اولیه با بهره‌برداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را ساماندهی کند. از این رو خبرنگار دیباچه برای آگاهی از اینکه این پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد و نحوه اجرای آن چگونه است و چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید با مهندس صفا صبوری دیلمی به گفتگو نشست.

مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار دیباچه پیرامون چگونگی پیشرفت واحداث پروژه جدید پل گیشا اظهار داشت:  قرار بوده است که فاز صفر پروژه در ۳۱ شهریور تحویل شود که تحویل شده است و با حضور سردار مهماندار این قسمت از پروژه در اختیار شهروندان قرار گرفته است. و زیر گذر شرقی غربی که قرار است جایگزین پل شود تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به برنامه ای که پیش روست ۶۰ درصد کار پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه به خوبی پیش می رود و تا کنون مشکل خاصی در این طرح وجود نداشته است.

صبوری در پاسخ به سوال خبرنگار که چه میزان تا کنون هزینه کرده‌اید و تا زمان بهره برداری چه میزان هزینه خواهد شود، گفت: در حال حاضر عدد دقیقی نمی توان گفت چرا که تا صورت وضعیت و صورت جلسات جمع آوری نشود آمار دقیقی نمی توان اعلام کرد و لذا ابتدا باید پیمانکار صورت وضعیت را بنویسد و مشاور صورت وضعیت را رسیدگی کند و معمولا اختلاف فازی بین اجرا و تدقیق صورت وضعیت وجود دارد، بنابراین پس از اتمام پروژه می توان اطلاعات دقیقی از هزینه ها را اعلام کرد. 

وی ادامه داد: اما برآورد اولیه پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و با مهندسی ارزی که صورت گرفته مقداری از هزینه‌ها کاهش یافته و امیدواریم بارقمی کمتر از این با توجه به تورم و گرانی مصالح پروژه به اتمام برسد.

پروژه جدیدپل گیشا سال آینده به بهره برداری می رسد |  ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه پل گیشا شده است | پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه مهم پایتخت!

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیرامون تاثیر پروژه جدید بر گره ترافیکی منطقه اظهار داشت: با توجه به اینکه مجموعه پل سواره روی کوی نصر یا گیشا یک گره دائمی ترافیکی شهر تهران بوده است و قریب به ۳۰ سال است که خبر از ترافیک این پل به گوش می رسد عصر ها به سمت غرب و صبح‌ها به سمت شرق همیشه این ماجرا تکرار می شده به دلیل اینکه خیابانهایی که به این پل می رسیدند هر کدام ۴ مسیر حرکتی داشتند که وارد دو خط حرکتی می شدند و پل دو خط حرکتی بود در صورتی که عبور اتومبیل ها ۳ یا ۴ خط حرکتی بود.

صبوری در ادامه گفت: در حال حاضر اتفاقی که می افتد سطح روی پل اصلاحات هندسی صورت گرفته و چمران تعریف شده و اتفاقات خوبی در این مسیر رخ داده که ترافیک را کاهش داده است و خط عبوری زیر گذر هم ۳ خط عبوری است و مسلما باید ترافیک بهبود پیدا کند و مدل هایی که انجام گرفته این تاثیر را خواهد داشت اما معمولا وقتی پروژه‌ای ساخته می شود پس از چند وقت با توجه به مسیر ایجاد شده مراجعات برای گذشتن از این مسیر اضافه می شود لذا در حال حاضر نمی شود آمار دقیقی اعلام کرد که چه میزان می توان ترافیک را کاهش داد.

وی افزود: در آخرین روزهایی که قرار بر جمع آوری پل بود آمارگیری ترافیکی دقیقی صورت گرفت و  از آخرین روزها در پیک ترافیک اطلاعات مورد نظر در دسترس است و زمانی که این زیر گذر راه اندازی شد، آشفتگی ترافیک رفع شد و در آینده آمار دقیق تر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه کانسپت و ایده اولیه طرح از کجا شکل گرفته و کدام شرکت‌ها و سازمان ها با شما در احداث این پروژه همکاری دارند، گفت: سازمان مشاور فنی مهندسی شهر تهران، طراح پروژه ها هستند،سازمان مهندسی و عمران مجری پروژه و گروه تخصصی شهید رجایی از قرارگاه خاتم الانبیاء نیز پیمانکار این پروژه هستند.

وی تصریح کرد: کانسپت اولیه بر اساس مطالعات همه جانبه  ترافیکی است که طبق طرح جامع ترافیکی شهر تهران انجام می شود و معمولا درهر نقطه از شهر تهران که مشکل ترافیکی وجود داشته باشد گروه‌های تخصصی آن مشکل را بررسی می کنند تا ایده‌هایی را مطرح کنند. و این بررسی در سازمان مشاور کامل شده و به یک طرح تبدیل می شود که در انتها آن طرح برای اجرا می رود و معمولا کانسپت چنین پروژه‌های در سازمان مشاور فنی مهندسی شهر تهران انجام می شود.

منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با دیباچه:

پنجمین دوره جشنواره فیلم کوثر پس از ۱۵ سال برگزار می‌شود/ جشنواره باب گفتمانی برای پاسخگویی به مسائل زنان

۱۳:۱۴  -  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل مهارت دانشگاه تهران در گفتگو با دیباچه مطرح کرد؛

نمایشگاه کارِ دانشگاه تهران برگزار می‌شود!

۱۶:۰۷  -  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳